نقش گزینش در انتخاب نیروهای انسانی متعهد، نقشی بسیار مهم و حیاتی است

تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ۰۹:۴۲ | تعداد بازدید: 86

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: نقش گزینش در انتخاب نیروهای انسانی متعهد، نقشی بسیار مهم و حیاتی بوده و گزینش افراد در هر سازمانی، مسیری برای رسیدن به تعالی سازمانی و اهداف راهبردی آن سازمان است.

دکتر حسین ابراهیمی‌پور در مراسم تجلیل از گزینش‌گران دانشگاه افزود: اهمیت کار گزینش از این‌ رو می‌باشد که باید در انتخاب اولیۀ افراد، توجه و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند چرا که اگر با یک انتخاب اشتباه، فرد نامناسبی گزینش شود، قطعا سازمان با چالش و مشکل مواجه خواهد شد.
دکتر ابراهیمی‌پور از منابع انسانی به‌عنوان یکی از مهمترین ارکان هر سازمان یاد کرد و اظهار داشت: به دلیل اهمیت منابع انسانی برای هر سازمانی، آن‌ها باید خصوصیات و ویژگی‌های مطلوب و شایسته‌ای داشته باشند.

رئیس دانشگاه تصریح کرد: اگرچه انتخاب افراد صالح و شایسته برای هر مسئولیتی لازم و ضروری است اما اهمیت انتخاب و گزینش افراد شایسته در حوزۀ سلامت که با جان مردم در ارتباط هستند اهمیت ویژه‌ای دارد.

مسئول دفتر نمایندگی گزینش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های پرسنل شاغل در حوزۀ گزینش گفت: با توجه به استخدامی بیمارستان امام حسین (ع)، جذب نیرو برای واحدهای تابعۀ دانشگاه و همچنین با ابلاغ بخشنامۀ تبدیل وضعیت ایثارگران حجم کاری همکاران شاغل در این حوزه در مقایسه با سال گذشته 3 برابر گردیده است.

امیر گل محمدیان وجود همکاران متعهد و توانمند را جزء قابلیت‌های دفتر گزینش دانشگاه بیان کرد و اظهار داشت: دفتر گزینش دانشگاه در ارزیابی‌های سال گذشته در ارزیابی شاخص مدارک، ارزیابی شاخص تحقیقات و ارزیابی شاخص مصاحبه با کسب 100 درصد امتیاز از نظر نتایج بررسی، عملکرد بسیار خوبی را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسب کرد.

وی عنوان داشت: در سال گذشته نیز سرکارخانم مریم ابوترابی گزینش‌گر دانشگاه به‌عنوان محقق برتر کشور از سوی دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت بهداشت معرفی شد.